Werkt intermittent Fasting? - WLC Trainingen

Werkt intermittent Fasting?

By Marjolein - WLC Trainingen | Tips

okt 29

Het allerbelangrijkste punt waar deze diëten zich niet op richten is: Waarom ben je aangekomen?

En waarom lukt het je niet om op gewicht te blijven? En hoe kunnen we dit veranderen zodat je na het afvallen wél op gewicht blijft (zonder je hele leven op dieet te hoeven zijn)

Zoals we al vaker zeggen en schrijven val je af door simpelweg minder calorieën te eten dan je verbruikt. Het zogenaamde calorieën tekort creëren. In dit artikel is dat ook de conclusie.

Er zijn allemaal verschillende diëten & afvalprotocollen zoals: paleo, keto, intermittent fasting en clean eating. En dan de wondermiddeltjes niet vergeten zoals aloë vera drankjes, sportvasten en detoxweken.

En dit werkt allemaal en weet je waarom? Omdat je een calorie tekort creëert. Zo simpel is het. Geen magische formule, gewoon minder eten dan je nodig hebt.


> intermittent fasting (alleen eten binnen een bepaalde tijd) = calorietekort
Doordat je bijvoorbeeld eet tussen 12 uur en 20.00 uur sla je je ontbijt over en snoep je niet na 8’en een reep chocolade weg.

> Een detoxweek op Ibiza met alleen maar sapjes? = een calorietekort 
Heel simpel… je drinkt alleen maar sapjes…

> Keto dieet = calorietekort
Omdat je minder mag eten van eiwitten en koolhydraten eet je al minder

> Clean eating = alleen maar onbewerkt voedsel eten
Je gebruikt geen sausjes meer, geen voorverpakte rotzooi, geen snoep, geen koekjes en dat creëert…. TADAA weer een calorietekort!


Dit wil niet zeggen dat het fout is of niet werkt. Al deze methode werken (omdat je in een tekort zit) maar ze zijn niet zaligmakend. Je valt niet DOOR de aloë vera of DOOR een ketogeen dieet. Je valt af door MINDER calorieën te eten dan je nodig hebt.