Training en Coaching
Tijdens & na de zwangerschap


Fit blijven tijdens en goed herstellen 
na je zwangerschap


Wil je fit blijven tijdens je zwangerschap of weer herstellen na je bevalling?

Wil je trainen onder deskundige begeleiding samen met andere moeders?

Ik ben Marjolein, moeder en o.a. gespecialiseerd in het trainen van moeders, tijdens
en (ver) na de zwangerschap.

Trainingen voor vrouwen die zwanger zijn of net zijn bevallen.

PowerMama®
Programma

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Denk hierbij aan klachten aan de bekkenbodem, zoals urineverlies tijdens inspanning, en een diastase (wijking van de buikspieren) die niet meer goed heelt of een verzakking.

Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken voordat je weer deelneemt aan reguliere trainingen. Tijdens de trainingen van het PowerMama® Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

Interesse? Ik stuur je alle informatie toe

Hoe ziet de les eruit?

Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap, je fysiek voor te bereiden op de bevalling, en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s.  We werken aan het vergroten van je kracht en uithoudingsvermogen.

Tijdens de training worden situaties uit het dagelijks leven nagebootst (tillen, dragen, duwen, etc) en nemen door hoe je deze bewegingen goed uit kunt voeren, inclusief de bijbehorende houding en ademhaling. Hier heb je voor altijd profijt van, ook rondom een volgende zwangerschap en in de rest van je leven.

powermama-superwoman-fit-zwanger-bevallen

Voor wie is dit programma?

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken.

Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al aan CrossFit doen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

Kwaliteit

Het PowerMama® Programma is samengesteld door Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde trainer of coach die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

Marjolein Bakker
Mama, coach
& eigenaar WLC Trainingen

Ik ben Marjolein, en samen met Willem heb ik een dochtertje. Ik heb een hele makkelijke zwangerschap gehad en ik heb tot het einde van de rit lekker door kunnen sporten en les kunnen gegeven. Maar kwam ik er ook achter dat er maar weinig kennis vanuit de verloskundige-, en huisartsenpraktijk was op het gebied van sporten en zwanger zijn. En vooral bij het na traject!

Zelf ben ik hier de dupe van geworden en dat wil ik jullie graag besparen. Met mijn opgedane kennis, begeleiding en het PowerMama programma kun je goed en verantwoord sporten tijdens je zwangerschap en vooral goed herstellen. Hierdoor kun je ook snel weer doorstromen naar onze reguliere lessen bijvoorbeeld. Maar vooral zodat veel voorkomende klachten zoals rugpijn, incontinentie, bekkenpijn en “gedoe” met de bekkenbodem je bespaard blijven. En je een sterke, fitte en blije PowerMama kunt zijn voor je kind(jes).

 

Prijzen & lestijden

hoelang?                       


8 weken
Duur van de les: 60 min

 €140,00


Wanneer?                  


1e les is op 9 oktober 2019

Woensdagochtend:
9:30 - 10:30 uur


Les data: 9, 16, 23 en 30 oktober & 6, 13, 20 en 27 november 2019


Is dit precies wat je zoekt? Meld je dan aan > >


Copyright door WLC Trainingen 2018 - All Rights Reserved. Lees hier onze Privacy Policy